Miten käytät eAsiointia?
Teollisuusliiton eAsiointi on verkkopalvelu, jonka kautta voit hoitaa kaikkia jäsenasioitasi. Voit käyttää palvelua, jos sinulla on suomalaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne. Kirjaudu palveluun pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella osoitteessa easiointi.yap.fi/teollisuusliitto. Palvelu ei ole selkokielinen.
Mitä voit tehdä eAsioinnissa?
- Voit lisätä tai muuttaa osoitteesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi.
- Voit lisätä tai muuttaa työpaikkasi (toimipaikan). Tieto työpaikasta on tärkeä.
- Voit lisätä tai muuttaa tilinumerosi.
- Voit laskea jäsenmaksusi määrän ja tilata viitenumeron jäsenmaksun laskua. Jos jäsenmaksu menee suoraan palkastasi, sinun ei tarvitse toimia näin.
- Täyttää matkalaskun, jos olet osallistunut Teollisuusliiton tapahtumaan tai kurssille. Katso yleiskieliset ohjeet:
– Liiton matkalaskuohje Ohje ei ole selkokielinen.
– Murikan kurssimatkalaskuohje. Ohje ei ole selkokielinen. - Ilmoittaa jäsenmaksuvapautuksesta, jos olet sairas, työtön, asepalveluksessa, vanhempainvapaalla tai opiskelemassa.
Ilmoita nämä asiat palvelun kohdassa: Jäsenmaksutiedot. Klikkaa ”Syötä palkaton jakso” -painiketta.
Työttömyydestä voi ilmoittaa vain siihen päivään saakka, jolloin käytät palvelua. Et voi ilmoittaa etukäteen, että olet työtön tulevaisuudessa. - Voit tilata digitaalisen mobiilijäsenkortin puhelimeesi. Katso tarkempi ohje seuraavasta kohdasta.
Näin tilaat mobiilijäsenkortin
- Kirjaudu eAsiointiin omilla verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Palvelu ei ole selkokielinen.
- Mene kohtaan Jäsentiedot.
- Valitse Tilaa mobiilijäsenkortti.
- Saat älypuhelimeesi linkin, josta voit ladata kortin puhelimeen.
Tilaa mobiilijäsenkortti heti, kun liityt Teollisuusliiton jäseneksi. Teollisuusliitolla on vain tämä digitaalinen jäsenkortti. Sillä ei ole muovista tai paperista jäsenkorttia.
Kysymyksiä ja vastauksia mobiilijäsenkortista
Kysymys:
Vaihdoin puhelinta. Miten saan jäsenkortin uuteen puhelimeen?
Vastaus:
Kirjaudu eAsiointiin omilla verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Palvelu ei ole selkokielinen.
- Klikkaa Jäsentiedot ja tarkista, että tietosi ovat oikein.
- Valitse Tilaa mobiilijäsenkortti.
- Saat älypuhelimeesi linkin, josta voit ladata kortin puhelimeesi.
Kysymys:
Kuinka usein mobiilijäsenkortti täytyy uusia?
Vastaus:
Sinun ei tarvitse ladata mobiilikorttia uudestaan. Jos korttiin tulee muutoksia, se päivittyy automaattisesti.
Kysymys:
Millä puhelimilla Teollisuusliiton mobiilikortti toimii?
Vastaus:
Jäsenkortti toimii melkein kaikissa Android- ja iPhone-puhelimissa. Jos älypuhelimesi on hyvin vanha, kortti ei ehkä toimi. Ota siinä tapauksessa yhteyttä Teollisuusliiton jäsenpalveluun saadaksesi todistuksen jäsenyydestäsi.
Saat puhelimeesi linkin, jonka kautta voit ladata jäsenkortin. Tallenna kortti puhelimen aloitusnäyttöön. Tallennusohjeet löydät puhelimesi ohjeista.
Kysymys:
Huomasin, että olen ilmoittanut väärän puhelinnumeron. Miten saan kortin oikeaan numeroon?
Vastaus:
Kirjaudu eAsiointiin omilla verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Palvelu ei ole selkokielinen.
- Klikkaa Jäsentiedot, korjaa matkapuhelinnumerosi ja paina Tallenna.
- Valitse Tilaa mobiilijäsenkortti.
- Saat matkapuhelimeesi linkin, josta voit ladata kortin puhelimeesi.
Kysymys:
Voinko saada jäsenkortin linkin sähköpostiini?
Vastaus:
Et. Mobiilikortin latauslinkin voi saada vain älypuhelimeen.
Kysymys: Minulla on Motorolan puhelin. Voinko ladata mobiilijäsenkortin?
Vastaus:
Et. Mobiilijäsenkortti toimii Android- ja iPhone-älypuhelimilla.
Kysymys:
Mistä saan vakuutustodistuksen, jos minulla ei ole mobiilijäsenkorttia?
Vastaus:
Voit
- tulostaa matkavakuutustodistuksen Turvan verkkopalvelussa osoitteessa www.turva.fi. Sivu ei ole selkokielinen.
Sinun täytyy ensin kirjautua palveluun omilla verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. - pyytää todistuksen puhelinnumerosta 01019 5110 tai hakea sen Turvan toimistolta. Katso tarkemmat yhteystiedot osoitteesta www.turva.fi. Sivu ei ole selkokielinen.
- tilata todistuksen, joka lähetetään sinulle sähköpostilla kolmen arkipäivän aikana. Tilaa todistus osoitteessa www.turva.fi/teollisuusliitto. Sivu ei ole selkokielinen.
Kysymys:
Minulla ei ole älypuhelinta. Mistä saan tietoa Teollisuusliiton jäseneduista?
Vastaus:
Jäseneduista on tietoa Teollisuusliiton verkkosivuilla: www.teollisuusliitto.fi/jasenedut. Sivu ei ole selkokielinen.
Eduista kerrotaan myös esimerkiksi Teollisuusliiton some-kanavissa ja Tekijä-lehdessä.
Kysymys:
Vaihdan ammattiosastoa. Näkyykö muutos automaattisesti mobiilikortissa?
Vastaus:
Ei näy. Sinun täytyy poistaa vanha mobiilikortti. Tilaa sitten uusi linkki ja lataa uusi kortti, jossa on oikea ammattiosasto.
Kysymys:
Minulla ei ole omia verkkopankkitunnuksia tai tunnukseni ovat yhteiset puolisoni kanssa. Mistä saan Teollisuusliiton mobiilijäsenkortin?
Vastaus:
Soita Teollisuusliiton jäsenpalveluun ja tilaa kortti sieltä.